Kalemden Deftere Düşen


Yazma ile tam olarak 21 Kasım 1989’da, onbirinci yaşgünümde tanıştım diyebilirim. Bir arkadaşımın doğumgünü hediyesi olarak bana vermiş olduğu kalın ciltli, çizgisiz defteri hangi amaçla kullanabilirim düşüncesi beni yazmaya teşvik etmişti. Sahibi olduğum bu defteri günlük tutmak için kullanacaktım.

Öncesinde yazmak,  benim için zor ve bir o kadar da sıkıcı bir uğraştı. Ortaokulda aldığımız Türkçe Edebiyat dersindeki kompozisyon ödevleri bir hayli sıkıcı ve kelimeleri bir araya getirip ilerlemesi de bir o kadar zor gelirdi.

Günlük tutmak, gerçek anlamda benim kalem ve kağıt ile tanışmama sebep olan etken oldu. Günlük yaşantımı, acemi cümleler ile ve sadece yaşananları belirterek defterime dökmeye başlamıştım.

Sokakta oynadığımız çift kale maçların skorlarından, okulda yaşadığımız muzip anlara çocuk günlerimin türlü aktiviteleri bir bir deftere yansımaya başlamıştı.

En basit cümleler ile günümü anlatıyordum.

İlk yazımdan birkaç yıl sonra, yaşanmış anlardan ziyade hissedilmiş duygular da deftere yansımaya başladı. Belki yazmayı öğreniyordum, belki hissetmeyi ve belki de kendimi… artık herkesin bildiği somut olaylar kadar sadece bana saklı duygular da deftere girmeye başlamıştı.

Yazmayı keyifli kılan da sanırım bu oldu. Hiçbir zaman beni küçümsemeyecek, tartışmayacak, ne zaman anlatmak ister isem o zaman dinleyecek bir  arkadaşım olmuştu günlüğüm. Ve ona yaklaşırken kullandığım dil idi yazmak.

Yazmaya olan teşviğim, geri dönüp okuduğumda yazdıklarımdan keyif aldıkça artıyordu.

Yazdıkça kendimi sorgulamayı öğrenmiştim. Sorguladıkça tanıyordum, tanıdıkça değişiyor, değiştikçe gelişiyor ve geliştikçe büyüyordum.

Yazarak büyümüştüm.

***

Önemli: Anonim değildir. keyfimizvebiz blog sahibi tarafından kaleme alınmıştır ve tüm hakları blog sahibine aittir. Kaynak belirtilerek alıntı yapılabilir.

Benzer Yazılar

Taştan Kalelerde Sokak Topu

 

 

 

 

Cam Bardakta Demli Çay

 

 

 

 

 

Büyükbabam ve Ben

Yorum Yazmak İster misin?

