Lezzet Durağı: Tavacı Recep Usta


Bu lezzet durağı Bursa’da henüz çok yeni.  Diyarbakır’dan yola çıkmış, tüm yurda ve dünyanın çeşitli ülkelerine adını duyurmuş Meşhur Tavacı Recep Usta bir kaç ay önce, henüz bu yazın başında, Bursa’ya geldi. Ben de Ankara’dan bildiğim bu eşsiz lezzetteki Güneydoğu mutfağını keyfimizvebiz sayfalarından paylaşmak istedim.IMG_4862IMG_4870

IMG_4863Mekân son derece başarılı bir şekilde dekore edilmiş, hem ferah kapalı alanı hem de ışıl ışıl bahçesi çok ama çok güzel. Yazın bahçeyi kışın iç salonu muhakkak denemenizi öneririm.  Mekan özellikle grup yemekleri ve kutlamalar için biçilmez kaftan olmuş diyebilirim. Kalabalık bir masanın keyifli muhabbetini bu hoş ortamda, güzel yemekler eşliğinde yaşamak hepten tadına doyulmaz oluyor, benden söylemesi.

IMG_4880

IMG_4879

Lezzet konusuna gelince; yazarak tarif etmek zor. Belki de bu sefer daha zor. Kendilerine has terbiyeleme usulüyle yumuşatılmış özelikle süt kuzusu eti kullanılarak yapılan yemeklerin her biri birbirinden lezzetli. Başlıca yemek çeşitleri: sac tava, kaburga dolma, lüle kebap çeşitleri, kuzu dolma, ciğer şiş, hindi dolma, beyti sarma, ali nazik vs. Posiyonlar normalden daha büyük geliyor, bazı yemekler ise 2 ve daha fazla kişiye göre pişirilebiliyor. 

IMG_4864

IMG_4873

Tavacı Recep Usta’da yemek yeme süreci başından sonuna kadar incelikle organize edilmiş bir tören gibi yaşanıyor. Masada bol malzemeli Recep Usta Special salata ve Bostane denilen meze zaten hazır bulunuyor. Patlıcan dolma, çiğ köfte ve içli dolma önden ikram olarak geliyor. Bunlarla bile hayli doymuş oluyorsunuz ana tabağınız geldiğinde. İçecek olarak yayık ayranı istediğinizde özel bir bakır tas ile servis ediliyor ki bir ayranı daha önce böyle içmemişsinizdir muhakkak. Farklı bir deneyim :) Üstüne de ılık irmik helvası, dondurma ve baklava yine ikram olarak servis ediliyor.  

Hepsi birden müthiş bir lezzet şöleni. En kısa zamanda denemeniz tavsiye olunur. Afiyet olsun! :)  

IMG_4878

IMG_4892

http://www.tavacirecepusta.com/

gaa

6 thoughts on “Lezzet Durağı: Tavacı Recep Usta

  1. Belirttiğiniz lezzet duraklarını severek takip ediyorum.. Özellikle tavacı recep Bey i buradaki arkadaşlarda yeni tavsiye etmişti.

    Bu arada sizin kolestroller ne durumda :))

  2. Gülin..
    çok güzel özeylemişsin..fotoya baktım da Bursa şubesi dekorasyonu oldukça güzel..ben İstanbul’dakine gittim ama Ankarada’ki tadı bulamadım..
    Bursa’nın senin tatmin etmesine sevindim..

  3. Nescim :) yazıyı beğendiğine sevindim. Bursa’daki cidden inanılmaz güzel, siz bir gelin Bursa’ya bize ben sizi burdakine götüreyim ;)
    Sevgilerimle…
    gaa

  4. ben en çok aile fotoğrafını beğendim, gülen mutlu yüzler. bursa daki mutlaka çok güzeldir, ama Ankara’dakini de bir deneyin derim, kim bilir belki hep beraber gideriz.

  5. sağol şeydacım :) o senin güzel bakışınla daha da güzelleşmiş bir fotoğraf o zaman :) annemler biz taşınırken yardıma geldiklerinde hep beraber gitmiştik, evimizi kutladık, o fotoğraf o akşamdan :)
    Beraber de gideriz inşallah, bursa ya da ankara’da farketmez :)

Yorum Yazmak İster misin?

