Kapadokya Gezimiz- 2. Gün

Balon Turu:

2. günümüze normalde hiç olmadığı kadar erken bir saatte başlıyoruz; sabahın 5’ inde ayaktayız. Nedeni heyecanla beklediğimiz balon turu için aracın bizi yarım saat içinde alacak olması. Gökyüzü henüz karanlık ve hava oldukça serin. Kapüşonlu montlar ve kalın kıyafetlere bürünmüş halde otelin bahçesinde aracımızı beklerken bir “pooffff” sesiyle irkiliyoruz. Daha önce hiç duymadığımız, tanıdık olmayan bu ses otelimizin üstünden yükselen bir balon görüntüsüyle birleşince durumu kavrıyoruz. Evet, uçan balon ile ilk karşılaşma ve görüntü muazzam.

Ürgüp’e, balon kalkış alanına doğru yol alıyoruz. Hemen yolun solunda alanı görünce gözlerimize inanamıyoruz. 60–70 tane balon kimi yerde, kimi henüz havalanmış, kimi hala hazırlanmakta; inanılmaz güzel ve masal sayfalarından fırlamışçasına büyüleyici bir görüntü.

Heyecanımız kat be kat artarak balon turu firmamızın ofisine varıyoruz. Uçuş öncesi sıramızı beklerken sıcak içecek ve el yapımı poğaçalardan yiyoruz. Bekleme süremiz oldukça uzuyor, doğal olarak heyecan katlanarak artıyor. Derken büyük an gelip çatıyor; sıra bizde. Uçuş alanına gitmek üzere yola çıkıyoruz. Bir önceki seferi yapmış olan balonun indiği mekândan havalanacağımız için yukarı başka bir alana gidiyoruz, ancak rüzgârın azizliğine uğrayıp tekrar aşağıdaki alana iniyoruz. Nihayet tüm bu heyecanlı bekleyiş sonrasında balonumuz uçuşa hazır hale geliyor. Ve havalanıyoruzzz… :)))

Anlatılmaz yaşanır denilen cinsten bir tecrübe balon turu. Kapadokya’ ya yukarıdan bakmak tek kelimeyle muhteşem. Vadiler, tepeler, yerleşim alanları, yeşil alanlar, peri bacaları; kısaca resmin bütününü görmek, hepsini bir tablodaymış gibi izlemek çok etkileyici. Güzelliği bütünüyle ayaklarınızın altına serilmiş gibi güzel atlar diyarının, büyüleniyorsunuz. Pilotumuz Murat Bey ile balon seyrimiz kah 1000 m yükseğe çıkarak; kah bulutların içinde kah vadinin ortasında, hatta bir peribacasının tepesine çarpmaya ramak kala yarım saatten biraz fazla sürerek bir tarlada son buluyor.

Balonun hem hazırlanmasında hem de yere inişindeki ustalıkları ve emekleriyle balon ekibi de takdire değer bir çalışma çıkarıyor. İndiğimiz yerde adet olduğunu öğrendiğimiz bir seremoni yapılıyor; şampanyalar patlatılıyor ve uçuş sertifikalarımızı alıyoruz :)

Bunlarla birlikte balona binerken çekilen fotoğraflarımız da birer hatıra olarak yanımıza kalıyor. Ama asıl ömür boyu unutulmayacak hatıra gözümüzün gördüğü oluyor.

Derinkuyu yeraltı şehri:

Nevşehir’ e 30 km uzaklıktaki Derinkuyu, yumuşak tüf kayalardan oyularak meydana getirilmiş bölgede çok sayıda bulunan yer altı şehirlerinden birisi. 7 katı ziyaretçilere açık durumda.

Girişten itibaren oklar güzergahınızı belirliyor. Dar tüneller, merdivenler ile birbirine bağlanmış odacıkları sırasıyla geziyorsunuz. Sıkışma psikolojisine kapılmamak elde değil; çok ama çok dar yerlerden, çoğunlukla tek kişinin sığabileceği deliklerden geçiyorsunuz.

Bazen inen ve çıkanlar karşılıklı denk geldiğinde bir grubun kenarda oyuk bir odada beklemesi gerekiyor diğerlerine yol vermek için. Şehir içinde farklı yapılar var; misyonerler okulu, kilise, mezarlık, vaftiz havuzu ve kuyu bunların bir kaçı. Şarap yapım yerleri, mutfak ve kiler yapıları ile özel bir havalandırma sistemi de oldukça ilgi çekici. Ayrıca her giriş değirmentaşı biçimindeki yuvarlak, hareketli kaya kapılarla kapatılabiliyor, halk düşman saldırılarına karşı bu şekilde kendini koruyormuş.

Tüm katları inip tekrar gökyüzüne çıktımızda karanlığa alışmış gözlerimiz kamaşıyor güneşten. Ihlara Vadisi’ne gitmek üzere aracımıza doğru ilerliyoruz.

Ihlara Vadisi:

İnternet araştırmalarımız sayesinde bu bölgede gezimizi minimum zaman ayırma ve en az yorulma ile çok da güzel değerlendiriyoruz. Eğer o yüzlerce basamağı önce inip sonra tekrar çıkmak istemiyorsanız önerim bizim yaptığımız gibi vadiye başından değil ortasından girmeniz. Araç park yeri de olan bu girişten vadiye girip hiç merdiven olayına girmeden kendimizi direk vadinin içinde buluyoruz.

Akan su ve kenarındaki yeşilliklerin Bursa’dan, yeşilin içinden gelmiş bizler için bir albenisi yok. Ancak vadinin üst kısımlarındaki oymalar, mağaralar, güvencin yuvaları gibi yapılar aşağıdan bakınca değişik bir görüntü veriyor.

Giriş yaptığımız yerden sağ yöne doğru yönelip bir saat kadar yavaş yavaş ilerliyoruz. Fotoğraf çekerek muhabbet ederek geçen bu yolun sonunda artık biraz da acıktığımız için serap görmüş gibi oluyoruz, zira küçük ama çok şirin bir gözlemeci mekanı bizi karşılıyor. Burada verdiğimiz mola günün en keyifli anlarından birine dönüşüyor. Gözlemeler lezzetli, etrafta dolanan ördekleri beslemek ve fotoğraflamak çok eğlenceli, ayakları buz gibi suya sokmanın keyfi ise paha biçilemez oluyor :)

Uçhisar ve Paşabağ Vadisi:

Erken başlamış günümüzün son ziyaret durağı Uçhisar ve Paşabağı Vadisi oluyor. Uçhisara tırmanmayı göze alamıyoruz. Uzaktan fotoğraf çekmekle yetiniyoruz. Paşabağ Vadisi’ nde ise günü batırana kadar vakit geçiriyoruz.

8 thoughts on “Kapadokya Gezimiz- 2. Gün

1. teşekkür ederiz :)
    biz de bizim gibi seyahat öncesi internetten blogları, yorumları, vs araştıranlar için bir ışık tutmak amacıyla yazıyoruz gezip gördüğümüz yerleri, deneyimlerimizi. fotolar da bizzat bana aittir :)
    teşekkürler güzel yorum için :)
    Gülin

2. bu “2.gün” bizim için unutulmaz bir akşamın sabahıydı =)
    yazıyı da o güne ait herşey gibi ama ilk şahitlerin kaleminden çıkma ayrıcalığıyla oğlumuzla paylaşabilmek için albümlüyorum =)
    ellerinize sağlık.

3. En mutlu anınızı bizimle paylaştınız, ailenizden bile önce öğrenmiş olduk bu mutlu haberi, en az sizin kadar sevindik :) çok güzel bir gündü :) biz teşekkür ederiz…
    Gülin ben :)

Yorum Yazmak İster misin?