Binbeşyüzdört


Geriye dönüp baktığında anlıyorsun, diyordu, noktaların birleşip çizgiye döndüğünü. Ve ben ilave ediyorum; bir an aynı noktadan geçen iki çizginin, ola ki aynı doğrultuda devam ettiğini…

Kar yağıyor dışarıda. Ayak basılmamış bölgeler artık beyaz. Kışa da kar yakışıyor. En güzeli, taneleri büyük hızı yavaş olanı. Süzüle süzüle gökyüzünden inmeli ki tadı öylece yaşansın. İndiği noktadaki çam ağacı ise ona değer katanı. İğne yaprağı ile çam olmasaydı kar ne kadar estetik olabilirdi ki!

Onca başka andan kopup da gelen ve onca başka noktaya aynı andan giden… Çizgiler var hayatta, kimi birbirini kesen kimi birbirine paralel kimi ise farklı başlayıp aynı doğrultuda giden.

Kar yağıyor dışarıda. İnsanlar yürüyüşe çıkıyor. Ayak basmamış noktalardaki tertemiz beyaza ayak basmanın keyfi için… dönüp baktıklarında o beyaz, öyle beyaz olmayacak artık. Büyükler için kim bilir hayatın kaçıncı beyaz günü iken çocuklar belki de ilk kez yaşıyorlar. O nedenle onlar daha heyecanlı, daha coşkulu, daha mutlu… Karla onlar, bugün tanıştılar.

Ve ben geriye dönüp baktığımda noktalar görüyorum, birleştiriyorum.

Kar yağıyor dışarıda. Evinin penceresinde bir kadın, huzurlu bakışlar ile sokağı izliyor. Arabasında bir adam tedirgin haller ile seyre çıkıyor. Bir diğeri ön camındaki karları temizliyor, silecekler havada. Anne, küçük kızı ile kar topluyor. Belli ki birkaç saat içerisinde kardan adam’a kar yağdıracaklar.

Kar yağıyor dışarıda.

Ve ben geriye dönüp baktığımda, bir noktadan önce iki yol görüyorum.

***

Önemli: Anonim değildir. keyfimizvebiz blog sahibi tarafından kaleme alınmıştır ve tüm hakları blog sahibine aittir. Kaynak belirtilerek alıntı yapılabilir.

Yorum Yazmak İster misin?

