Buzdolabının Üstündeki Kız


Yazar : Etgar Keret

Farklı üslupta öyküler okumak gerek. O sebeple Buzdolabının Üstündeki Kız beni buldu. Kısa öykülerden oluşuyor. Kendi tarzında, daha önce denk gelmediğim bir üslup ile kaleme alınmış öyküler.

Başladığı gibi bitmeyen yazılar okuduklarım.

Bazı anlatımların anlamsız olduğunu düşünüyor ve esas konu ile bağlantısını kuramıyorsunuz ama kesinlikle o anlatımın bir parçası olarak öyküde yer alıyor. Sırıtmadan ve tamamlayarak.

Onsuz‘u okurken ilaçlanan evde ölen böceklerin, hayatının kadını ölmüş bir adamın an’ını anlatırken neden konuya girdiğini; Duvarların İçinden‘de sevdiği ama sevilmediği ile karşılaştığında neden çocukluğunun çizgi roman kahramanı The Vision’ı okur olduğumuzu… hep esas konudan uzak ama öyküyü bütünleyen anlatımlar. Olmasa ne olur, dediğim anda olmazsa olmaza dönüşen çarpıcı anlatımlar.

Başladığı gibi bitmiyor Keret‘in öyküleri, sona geldiğinde kendimi başka bir yerde bulduğumu hissediyorum.

Duvarların İçinden, Özel Röportaj onun kendi tarzı ile yazdığı beğendiklerimden iken yine de ben en çok Doğum Günün Kutlu Olsun‘u sevdim, okudum ve bir daha okudum.

Galiba tanıdığım üslup o son öyküde saklıydı.

***

4 thoughts on “Buzdolabının Üstündeki Kız

Yorum Yazmak İster misin?

