Lezzet Durağı: Darüzziyafe


II. Murat tarafından yaptırılan Muradiye Külliyesi’nin aşevi olarak kullanılan binasında faaliyet gösteren bir restoran Darüzziyafe. Tarihi dokusunu hala muhafaza eden bina ve otantik iç dekorasyonu ile bu mekânda Türk mutfağının en güzel yemeklerinden örnekler bulmak mümkün.

foto dar-11

foto dar-8

foto dar-7

Bir hayli kabarık olan menü birbirinden lezzetli Türk yemeğini barındırıyor. Çorbalar, Salatalar ve Turşular, Börekler, Zeytinyağlı Sebzeler ve Soğuk Yemekler, Yöresel Yemekler (Hoşmerim, Mıhlama, Mantarlı Kaygana vs ), Etli-Etsiz Sebze Yemekleri, Pilavlar ve Makarnalar, Et Yemekleri, Deniz Ürünleri, Av Hayvanları ve Tavuk Yemekleri, Dana ve Kuzu Etinden Yapılan Yemekler, Köfteler, Yahniler, Kebaplar, Haşlamalar, Tatlılar, Kompostolar, Şerbetler kategorileri altında onlarca çeşit yemek, tatlı ve içecek var menüde.

foto dar-3

foto dar-1 foto dar-2  foto dar-4 foto dar-5    foto dar-9    foto dar-13 

Hepsini denemiş olmam mümkün değil elbette. Benim şahsen en çok beğendiğim yemekler birer Dârüzziyafe klasikleri olan: Muradiye Çorbası, Yufkalı Dârüzziyafe Köfte ve Piliç Köroğlu. Özellikle Piliç Köroğlu yemeği köri soslu olduğu için ve burada sosun miktarını tam olması gerektiği kadar koydukları için çok lezzetli buluyorum. Başka mekânlarda denediğim zaman son derece keskin bir baharat olan körinin miktarca fazla oluşundan yemeğin bayıcı olması veya az oluşundan da bir fark yaratmaması durumlarını yaşamış olarak Darüzziyafe’de yediğimi tek geçiyorum.

foto dar-6

Tatlı olarak Fukâra Keşkülü’nü denedim. Güzel. Ama bence Darüzziyafe’nin en başarılı ürünleri hemen her restoranda kolayca denk gelemeyeceğiniz şerbet ve kompostolar. Bir mekânda yemeğin yanında şekerli gazlı içecek ve ayrandan başka alternatif olmaması alışılagelmiş durumdur. Hem son derece lezzetli hem de gayet doğal olan bu içecekleri bulmak beni mutlu ediyor açıkçası. Bal ya da Ahududu Şerbeti’ni denemenizi öneririm; bal şerbeti her zaman ilk tercihim olmuştur.

foto dar-10

Ben burayı nedense hep kışın; yani soğuk havalarda severim. İç mekânın yüksek tavanlı, tarih kokan atmosferinde, hele de şömine yanarken yemek keyfi yapmak daha güzel gelir. Bahçesinin dar oluşu ve yemeklerin yaza göre bence ağır kaçması burayı yazları tercih etmeme sebeplerim. Perşembe, Cuma ve Cumartesi akşamları Türk Sanat Müziği ekibinin gerçekleştirdiği canlı müzik ile ortam daha bir keyfili oluyor. Musikiden hoşlananlar için bu günlerde gitmek daha tercih edilebilir bir alternatif olabilir.

foto dar-12

foto dar-14

Afiyet olsun :)

DARÜZZİYAFE BURSA II. Murat Cad. No: 36 Muradiye Cami Karşısı BURSA

Telefon: 0224- 224 64 39          http://www.daruzziyafe.com.tr/

gaa

4 thoughts on “Lezzet Durağı: Darüzziyafe

  1. yıllar önce gitmiştim, bir kez daha fırsat bulamadım. ama gerçekten güzel ve etkileyiciydi. tarihi dokuyu barındırıyor olması etken olabilir. kış bitmeden gitsem iyi olacak.
    güzeldi paylaşımınız, teşekkürler.
    sevgiler

  2. Bal ve ahududu şerbetlerini çok merak ettim. 4 sene önceydi sanırım yemeğe gitmiştim buraya. Atmosferi çok güzel gerçekten. Yemekleri de lezzetliydi.

    • Haticecim, bal şerbetinin hem tadı hem şeker oranı çok güzel. içinde karanfil var, bu sayede çok hoş bir aroması oluyor. rengine de bayılıyorum doğrusu :) bilsem evde yapardım…
      yolun düşerse tekrar tavsiye ederim, soğuk havalar sona ermeden gidin bence :)

      gaa

Yorum Yazmak İster misin?

