Kitaplar Arasında 10. Bursa Fuarı


Ve nihayet kitap fuarı.

Bursa’ya ilk geldiğim 2005 yılı Mart ayında, bu şehirde geçirdiğim ilk haftasonunda, 3.sü düzenlenen bu kitap fuarına katılmıştım. Bu sene 10.su düzenleniyor ve ben her fuarda kitap keyfi ile birlikte Bursa’lı yıllarıma hoşbuldum diyorum.

Yeterli bir kalabalık var ilk günde. Önceki yıllarda, rahat yürünemeyecek, kitaplar arasında rahat gezilemeyecek günleri hatırlıyorum. İlk gün, yine öyle olur düşüncesindeydim ama ferah bir gezinti yaşıyorum. Ve kalabalık, olması gerektiği kadar kalabalık. Daha da az olmasın zaten.

Listem ile birlikte geziyorum. İnternet kitapçılığından oluşturduğum listem, öncelikleri, yayınevleri ve internet fiyatları ile birlikte bana yardımcı oluyor.

Değişen birşey var ki, artık internet fiyatları fuar fiyatlarından daha uygun. Ama yine de kitap kokuları ve kitap dostları eşliğinde keyif yaşamak, o aradaki cüzi farkı telafi ettiriyor.

Kitap imzalatmayı Üniversite yıllarında severdim. Ama nedense şimdi o derece aramıyorum. Ya imzalattığım o kitapların, imzalı sayfalarına dönüp de bir daha bakmamış olmam buna sebep ya da imzalı kitap koleksiyonerliğini anlayamamış olmam başka bir sebep.

Listemde bu yıl farklı tarzlarda kitaplar mevcut. Öykü kitapları var; daha fazla roman var. Biraz daha kurmaca okumam gerekiyor. Öyle istiyorum. Ama yine de tarihi, siyasi kitapları ihtiyaçlarım derecesinde eksik etmiyorum.

Can Yayınevi, Salon 2 girişinde beni bekliyor. Listemde kitapları var. Ama sergi o kadar güzel ki her kitap ‘beni de al’ dercesine karşımda duruyor. İştahı az tutmak gerekli. Önce liste sonra liste dışı.

Önce sesiyle tanıdığım, özellikle Geleceğe Dönüş serisinde Marty’nin sesi ile adeta ezberime kazınan Yekta Kopan’ın sonraki yıllarda aslında edebiyat dünyasında da iyi tanındığını öğrenmiştim. Ödüllü kitabı “Bir De Baktım Yoksun”u alıyorum. 18 Mart’ta imza gününe bekleriz diyor, satıcı. Bekleyecekler.

Benim için bir ilk deneme. Önerilmiş bir öykü yazarı ve kitabı, Mehmet Günsür’den “İçeriye Bakan Kim”, Can Yayınları’ndan aldığım diğeri oluyor.

Doğan Kitap, Yapı Kredi Yayınları, NTV Yayınları, Timaş, Şule, Ötüken, İletişim… Uzun zaman geçirdiğim duraklar oluyor. Yapı Kredi Yayınları önceki yıllardaki kapalı mimarisinden vazgeçmiş ve diğerleri gibi uyguladığı dört tarafı açık tasarımı ile daha gezilesi bir yer olmuş. Beğeniyorum.

Vakit akşama dönüyor. Ayaklarıma sızı iniyor. Ellerimde içi kitap dolu poşetler, belki tekrarına diyerek fuardan ayrılıyorum.

Tüyap, 10. Bursa Kitap Fuarı 10-18 Mart 2012 tarihleri arasında gerçekleştiriliyor. Ayrıntılar için http://www.bursakitapfuari.com/

***

 

 

2 thoughts on “Kitaplar Arasında 10. Bursa Fuarı

  1. Kitapların arasında kaybolmak şahane bir şey.
    Haftasonları, kalabalığı biraz can sıksa da kitap fuarları çok güzel oluyor.
    Keyifli okumalar :)

Yorum Yazmak İster misin?

