Bir De Baktım Yoksun


Bir De Baktım Yoksun, altı öyküden oluşan bir kitap. Adı öykülerin hiçbirine ait değil ama tamamı bir araya gelince, ortak payda olarak, bu ismi uygun görmüş yazar. Her ne kadar arka kapak yazısında, unutulmaz bir karşılaşmalar kitabı diye belirtilse de esasında hüzünlü bir kaybedişin anlatımı bütün öyküler.

Baba ve Oğul her öyküde esaslı bir şekilde yer ediniyor.

Sarmaşık‘ta mahallenin terkedilmiş evinin arka bahçesinde, kahramanın ölmüş babası ile karşılaşması ve geç kalmış bir hesaplaşma…

Portobello 22‘de, babasının bir hayalini yerine getirmek için kendisini Londra’da bir bankta Saatleri Ayarlama Enstitüsü’nü okurken bulan Yekta…

İyi Uykular‘da (kitabın en hüzünlü öyküsü, neyse ki sona saklamış) ölen babaya yazılan bir mektup…

Altını çizmeden okudum kitabı, oysa altı çizilecek o kadar cümle vardı ki.

“Babam, herhangi bir duygu, karşı konulmaz sel misali aklının duvarlarına çarpa çarpa akmaya başladıysa ondan kurtulmak için yazmak zorundasın, derdi” Portobello 22’den.

Veya İyi Uykular’dan :

“Neyse, çok düşündüm ve hayatımı senin üstünden ikiye ayırmam gerektiğini anladım:

1. Sana benzemekten ölesiye korktuğum dönem.

2. Senin kopyan olduğumu anlayıp bununla başa çıkmaya çalıştığım dönem.”

Yekta Kopan, sesini yıllar önce sinemalardan tanıdığım bir isim. Geleceğe Dönüş’ün ‘doktor’ diye seslenen sesi.

Sonra televizyon ekranlarında ilk kez karşıma çıktığında, görünen yüze başka bir ses monte edilmiş gibi hissetmiştim. O kadar aşinaydım ki o sese ve o kadar bilmiyordum ki o sese ait olan simayı. Gördüğümde yine o değildir diye şartlanmıştım.

Yazıyormuş da.

Öykü severseniz, okuyun. Kendi yazdığı blog’u da var, buyrun adresi : http://filucusu.blogspot.it/ 

Bir De Baktım Yoksun, Can Yayınları, 2010

Yorum Yazmak İster misin?

