Seni Düşünüyorum Atatürk’üm


Yıl ’94. 12 yaşındayım; Kırıkkale Anadolu Lisesi’nde hazırlık sınıfındayım. O zamanki Türkçe öğretmenimiz Sündüs Özer bize Kırıkkale ili çapında lise ve ortaokullar dahilinde Atatürk konulu bir şiir yarışması olduğunu söyledi ve yarışmaya katılmamız için bizi teşvik etti.

O heves yazdığım “Seni Düşünüyorum Atatürk’üm” adlı şiirim ile liseli rakiplerimi de geride bırakarak il birincisi olmuştum. Şiirimi o sene 23 Nisan ve 19 Mayıs törenlerinde Kırıkkale büyük stadyumunda coşkuyla okumuştum. Şu an Bursa valisi olan Şahabettin Harput o zaman Kırıkkale Valisi idi ve bana ödül çeki ve plaketimi o vermişti. Üstelik o sene sonunda karnem ve takdir belgem yanında bana bu başarımdan ötürü “Başarı Belgesi” veren Kırıkkale Anadolu Lisesi Müdürü şu an kayınpederim olur :)

Hatırası için ve 19 Mayıs için (hatırlayamadığım 5. kıtası eksik de olsa) “Seni Düşünüyorum Atatürk’üm” keyfimizvebiz‘de…

 

Seni Düşünüyorum Atatürk’ üm

 

Seni düşünüyorum Atatürk’üm

Sarı saçlarını mavi gözlerini

Koruyacağım inan bana

İlkelerini eserlerini

 

Seni görüyorum Atatürk’üm

Her gün sınıfın başköşesinde resmin

“Ödevini yaptın mı?” diyorsun

“Türkiye’ye, ilkelerime sahip çıktın mı?”

 

Seni duyuyorum Atatürk’üm

Her gün bana sesleniyorsun

“Kalk, kalk git Türkiye’mizin,

Milletimizin başına geç” diyorsun.

 

Sana sesleniyorum Atatürk’üm,

Bilmem beni duyuyor musun?

“Seni seviyoruz” diyorum,

Bilmem bize inanıyor musun?

 

Gülin Altundağ Ağırman (’94) 

4 thoughts on “Seni Düşünüyorum Atatürk’üm

Yorum Yazmak İster misin?

