Sinek Isırıklarının Müellifi


Barış Bıçakçı, İletişim Yayınları, 2011

Başkent’in batısında yükselen toplu konutları referans alan bir Ankara romanı. Yazar olmak ümidiyle İnşaat Mühendisliği görevini bırakmış Cemil ve onun bu kararını saygıyla karşılayan ama kimseye bunun nedenine dair açıklama yapmak istemeyen doktor eşi Nazlı.

“İnsan gençken olmayacak şeyler ister. İkindi ezanı caminin bozuk hoparlöründe çınlar. Bir sokak köpeği uzun uzun havlar. Bir kedi diğer bir kedinin kıçını koklar. Olmayacak şeyler olmaz.”

Bu kitabın Ankara’da geçmesini sevdim. “… yürüyerek Kızılay’a, Zafer Çarşısı’ndaki sergi salonuna gitmişti.”

O an’a vurgu yapan, o an’ı tanımlayan ve o an’ın sıradanlığını okuyucuya aktaran cümleler. Onca o an’ın birleşmesiyle ortaya çıkan sade bir roman.

Hayatın sıradan, öylesine olan anlarını anlatmasını sevdim.

Toplu konutlardaki o dairenin banyosunda tavan akıyor. Damlıyor. Sürekli değişen gazetenin ana sayfasına damlıyor.

Berber dükkanında bildiklerimiz var.

Halı saha maçından sonra Cemil’in hayalinde o maçtan kesitler var.

“Editör Hanım, Balzac sanatın yoğunlaşmış yaradılış olduğunu söylemiş. Güzel söylemiş. Dünyada Nazlı diye biri olmasaydı, onu tanımasaydım, onu böyle sevmeseydim, hiç kuşkusuz Balzac’ı alnından öperdim ve bütün kapıları kapatarak yaradılışımın yoğunlaşmasına zevkle izin verirdim.”

Yer yer Cemil’in Nazlı’ya halen aşık olduğunu düşündüm. Yer yer de Cemil’in Nazlı’ya artık aşık olmadığını…

Bu benim anlayışımdaki çelişki mi, yazarın anlattığındaki mi yoksa Cemil karakterinin kendisindeki mi? Galiba sonuncusu.

“Cemil, genç Cemil’in elinde silah olup olmadığına bakmıştı…”

***

Yorum Yazmak İster misin?

