Otuz Yılımın Kadrosu


Geçtiğimiz yılı futboldan yoksun olarak tamamladıktan sonra yeni sezona hem bir özlem hem de bunun sonucu olarak heyecanla girdim. Tabi ki takımın performansı bu sezondan alacağım keyfin şiddetini belirleyecek. Şimdilik umutluyum.

Profesyonel lig 1959’da başladığına göre 1989 yılıymış; “Lig Tarihinin 30 Yılı” diye bir ilave vermişti gazetlerin birisi. Tüm sezonlar, sonuçlar, kadrolar, puan durumu, vs… O yıla kadar benim takip edebildiğim sezon sayısı belki beş ya da altıydı. O tarihten sonra 24 sezon daha koymuşum üzerine. Yani neredeyse benim futbol ile olan otuz yılım tamamlanmış.

Fenerbahçe adına bu yıllardan bana kalan rüya takım nasıl olur diye düşündüm, şöyle bir geçmişe uzandım. Bana keyif veren, top ayağına geldiğinde güven duyduğum, gollerini, asistlerini tekrar tekrar izlediğim, kalede coşku veren, defansta sağlam duran… Kısaca bende kalan onbir futbolcu kimdi diye sorguladığımda aşağıdaki kadro ortaya çıktı.

Tabi bu kadroya bir de teknik direktör gerekliydi. Onu da unutmadım…

Bu takım bugün oynasa şampiyon olur mu, emin değilim. Orta saha biraz fazla ofansif kaldı gibi. Demek ki hayatımın ön liberosunu henüz izlememişim. Yine de işin güzel tarafı on bir kişilik bu kadronun üç oyuncusunu bu sezon da izleyebileceğim.   

***

Reklamlar

2 thoughts on “Otuz Yılımın Kadrosu

  1. Orta saha dediğin gibi ofansif olmuş ama takım cidden çok kuvvetli.
    Özellikle Oğuz benim çocukluk yıllarımın en beğendiğim futbolcusudur. Şimdilerde, o yıllara yeişemeyen ama o yıllardan bahsetmek isteyen herkes lafa Rıdvan,Tanju vs. diye başlar ama Oğuz Çetin cidden inanılmaz bir futbolcuydu. Hakettiğinden az değer gördüğünü düşünürüm hep. Bugünün futbolcularıyla kıyaslamak gerekirse, tam kıvamında bir Selçuk İnan/Alex karışımı gibiydi. Kadrondaki isimlerden sadece Lugano’yu “sol bekte” yadırgadım. Çok iyi bir stoperdi, dışarda bırakmaya kıyamadın sanırım :)

    • Sevgili Hagi’nin Koşanı, aynen dediğin gibi sol bek olsun diye değil de Lugano olsun diye defansta o var. Zaten Lugano ile Luciano’nun aynı takımda bir de Uche varsa yanlarında oynamaları zor ama Lugano bana Luciano’yu unutturan isim oldu. Bir isim başka bir ismi unutturdu ise her ikisi de unutulmaz (!) demektir :)
      Oğuz Çetin, belki de teknik direktörlüğündeki başarısız yılları nedeniyle biraz arkada kaldı ama futbolculuğu kesinlikle unutulmaz…

Yorum Yazmak İster misin?

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s