2013 biterken…


cropped-bern_isvic3a7re_10.jpg

Bambaşka bir yıldı biten. Mayısın yirmi üçüydü, sabahtı, gün henüz ağarıyordu. Ve yıl başka bir şekle büründü. 

Minik prenseslerimiz, kızlarımız ELA ve NİL…O kadar yürekten çağırmışız ki bir gece ansızın geldiler.

Ben “otuz beş” dediğimde onlar “sıfır” dedi. Onlara uydum ve ben de sıfırladım. Şimdi Dante gibi henüz başındayım yolun. Hepimize açık olsun…
 
Onların ilk günleri hastanenin yoğun bakımında, dış dünyadan camdan koruma ile ayrılan küçük yataklarında geçti. Erken gelmişlerdi ya dünyaya erken gelmeye niyetleri yoktu evimize. 
 
Nihayet on kadar gün geçti de geldik evimize. Biz kapıdan içeri girdiğimiz gün dünyama babaanne olarak gelmiş birisi bu dünyadan koptu gitti.  
 

Onu hep öyle tanıdım. Öyle tombul, öyle durağan, öyle başı örtülü, öyle duası bol… Öyle sevgili. Büyükbabama sevgi’li. Babaannemi kaybettik. Bize duası eksik olmadı. Duaların en güzelleri onun olsun. (Allahın rahmeti ile).

Sonra ay bitti. Baba gitti, işe gitti… Uzun sürecek bir işe, uzak bir mekana. Babanın uzağa gidişini anlamadı bebekler. Belki de nasıl olsa yine gelecek sabrı beslediler.

Ve ben o uzak diyarda iken babaannemin gidişine dayanamamış, peşinden gidivermiş Büyükbabam. Ay bile geçirmeden, onsuz yapamamış. Ben küçükken yanağımdan ısırmak isterdin hep… bakkalından gofret yerdim… Namazında bir parça duaydım. Sizin vedanızda yanınızda olamadım. Çok uzakta kaldım ama dualar mesafe tanımıyor (Allahın rahmeti ile).

*

Duygusal yanı ağır basan yılın sadece keyfe hitap eden noktalarına bakalım. Ve yine kendi tarzımızla listemizi yapalım. Bakalım hangi kelimeler kalmış bize.

Biberon, emzik, The Best of Youth, Torino, Kırıkkale, anne olmak, baba olmak, Acıbadem, süt, meydanlar, instagram, Altzine, Andre Rieu, biberon, emzik, (süt demiş miydim?).

*

Yılı 46 blog yazısı ile tamamlamışız.

Pargalı’nın dizideki ölümü ile okuyucu sayısı bıçak gibi kesilmişse de yine de en çok okunan yazı Pargalı İbrahim (6350 okunma) olmuş. Ramazan ayında zirve yapan Hasköy (3900 okunma) ikinci, dizi destekli Şehzade Mustafa (3200 okunma) üçüncü sırada yer almış. Yılın son aylarını hep zirvede götüren DubleAnne:Ne Yiyorum Ne içiyorum? (1200 okunma) toplamda dördüncü sıraya yerleşmiş. Beşinci sırada ödev dönemlerinde zirve yapan Şah & Sultan (1200 okunma) var.

Yer Altından Notlar, biten yılda sadece 1 kez okunmuş.

Yazılmasa da güzel yaşanacak yeni bir yıl diliyorum.

*** 

One thought on “2013 biterken…

Yorum Yazmak İster misin?

